In ons dagelijks werk zijn wij gewend om oude zaken in het proces van vernieuwing te brengen. Daarom aarzelde het bestuur dan ook niet, toen bleek dat onze eigen MRF toe was aan vernieuwing. De tijden veranderen voortdurend. Onze vereniging moet mee veranderen om zaken die de huidige dynamiek met zich meebrengt op de juiste wijze het hoofd te kunnen bieden en de belangen van de leden op een goede manier te kunnen blijven verdedigen.

De MRF was overigens prima onderweg hoor, maar we merkten dat er veranderingen de kop op staken, waar we anders mee om willen gaan. Daarnaast vonden we dat wij de ons beschikbare middelen anders en beter kunnen inzetten. 
Het bestuur heeft daarom een blanco blad genomen en met een vijfpuntenplan de MRF in de steigers gezet en vervolgens dusdanig vorm gegeven dat we weer helemaal up-to-date en slagvaardig kunnen zijn. 

Denkt u hierbij aan een nieuwe indeling van de werkzaamheden op het secretariaat, een volledig nieuwe website en een andere opzet van MRF Actueel, naast een andere aanpak van het keurmerk en de certificering ervan. 
Ook andere strategische keuzes bij de inzet van middelen en mensen met betrekking tot de lobby en verdediging van onze belangen in Europa horen erbij.
Het bestuur presenteert dit plan aan de leden op de algemene ledenvergadering van dinsdag 28 juni. 
Daar leggen we uit hoe we tot onze keuzes gekomen zijn en wat deze inhouden. 
Een gastspreker zal ons meenemen in de wereld van huisstijlen en websites. Hij legt uit welke keuzes daarbij van belang zijn. Dat is voor elke ondernemer interessant. 
Naast de behandeling van de voor ons van belangrijke actualiteiten, zal het bestuur ter vergadering de goedkeuring van de leden vragen voor onze plannen, zodat we vol vertrouwen de toekomst èn de uitdagingen voor de MRF tegemoet zullen kunnen treden.

Ik begroet alle leden dan ook graag op deze belangrijke en bijzondere bijeenkomst!

Gabriël van Seumeren | voorzitter